Hoe koop ik een kaartje? 

Toegangskaarten zijn online te koop via onze website, middels iDEAL en/of de Nationale Bioscoopbon. Je ontvangt een e-ticket waarmee de toegang tot de voorstelling gegarandeerd is.  Ook is het uiteraard mogelijk toegangskaarten te kopen aan de kassa in de Zwarte Schuur, waarbij pinnen onze voorkeur heeft. Dit kan voor meerdere voorstellingen tegelijk en de kassa is open vanaf 45 minuten voor aanvang van iedere voorstelling tot na afloop.
Lees meer

Hoe koop ik online een kaartje? 

– Kies op de website de film van je keuze.
– Klik in het programma-overzicht dat volgt op ‘Bestellen’.
– je komt nu in het ‘eerst inloggen’ scherm’

Eerste bestelling/Nog niet geregistreerd?
– klik dan onder het rode ‘inlog’ blokje op ‘registreer als je nog geen account hebt’ .
– Vul in het vervolg scherm je gegevens in en een door jou te kiezen wachtwoord

Sta je al geregistreerd? 
– dan volstaat inloggen middels je e-mailadres en je wachtwoord.

Ben je Vriend/Vriend +?
– klik bij je eerste bestelling onder het rode ‘inlog’ blokje op ‘wachtwoord vergeten’ en log daarna in met het wachtwoord dat per mail aan je gestuurd wordt. Let op! gebruik hetzelfde email adres dat je bij je aanmelding als vriend/vriend+ aan ons hebt doorgegeven.

Nadat je ingelogd bent:
– kies het aantal tickets voor de film en eventuele andere films
– Betaal middels iDEAL of Nationale Bioscoopbon (zie ook Kan ik betalen met een Nationale Bioscoopbon?)

Wachtwoord wijzigen:
– Via ‘Mijn Account’ (rechtsboven/linksboven bij een tablet) bestaat daarna de mogelijkheid dit wachtwoord te wijzigen in een wachtwoord naar eigen keuze. Klik hiervoor op ‘verander hier je wachtwoord’.

Lees meer

Wachtwoord vergeten:
-kies een film naar keuze en druk op bestellen
-klik in het ‘eerst inloggen’ scherm onder het rode ‘inlog’ blokje op ‘wachtwoord vergeten’
-log daarna in met het wachtwoord dat per mail aan je gestuurd wordt.

E-tickets  

Alleen een E-ticket is een geldig entreebewijs. Een E-ticket print je uit. Open daarvoor de pdf bijlage onder aan de mail en controleer na het uitprinten of de barcode goed leesbaar is. Of open de ‘smartlink’ in de mail zodat de barcode zichtbaar is op je smartphone. Je hoeft niet langs de kassa, laat de barcode het direkt bij de zaal scannen.
Lees meer

Korting
Indien je een E-ticket hebt gekocht in combinatie met een kortingsregeling, ben je verplicht om de corresponderende pas (ID/ rijbewijs/ CJP/ Studentenpas) bij je te hebben. Bij het niet kunnen tonen van de pas kan de toegang tot de zaal worden geweigerd.
Lees meer

Vriendenkorting  
Als Vriend of Vriend+ van Cinebergen ontvang je online of bij de kassa een korting van € 1 op je toegangskaartje.
Bij aankoop als Vriend bij de kassa kan omwille van verificatie om een legitimatie worden gevraagd.
Lees meer

Kaarten kopen bij de kassa mogelijk?

Bij de kassa zijn toegangskaarten te koop (bij voorkeur met pin) voor alle voorstellingen die staan geprogrammeerd op onze website of in ons programmablad. De kassa is vanaf 45 minuten voor aanvang van iedere voorstelling tot na afloop open. Dus ook in de pauze.
Als Vriend of Vriend+ ontvangt u ook hier € 1 korting op uw toegangskaartje. Omwille van verificatie kan om een legitimatie worden gevraagd.
Lees meer

Strippenkaart

Vanaf 1 november 2016 zijn wij gestopt met de verkoop van strippenkaarten. De huidige strippenkaarten kunt u t/m 31 december 2017 uitsluitend gebruiken aan de kassa. Dit kan voor meerdere voorstellingen tegelijk. .
Lees meer

65+
Het 65+ tarief is komen te vervallen. Wilt u profiteren van een kortingstarief, dan is het wellicht interessant om Vriend van Cinebergen te worden.
Lees meer

Cinebergen Filmbon
Cinebergen verkoopt haar eigen Cinebergen Filmbon. Deze is uitsluitend te koop en in te wisselen aan de kassa voor meerdere voorstellingen tegelijk. De filmbon is vanaf het moment van uitgifte 1 jaar geldig voor 1 persoon voor 1 film van eigen keuze. De prijs bedraagt  € 9,50. De filmbon is alleen geldig in Filmtheater Cinebergen. De filmbon is niet in te wisselen voor geld. Prijzen zijn altijd onderhevig aan verandering.
Lees meer

Openingstijden kassa 
 Vanaf 45 minuten voor aanvang tot na afloop van iedere voorstelling. Dus ook in de pauze!
Lees meer

Misbruik 
 Kopieren van de barcode is zinloos. Een barcode kan namelijk slechts 1 maal gescand worden. Zonder een geldige barcode heb je geen recht op toegang. (Bij twijfel over de juistheid van je bestelling kan om een legitimatie worden gevraagd.
Lees meer

Tot wanneer online kopen?
 Online toegangskaarten kopen is mogelijk tot een half voor aanvang van de voorstelling. Kaarten kopen aan de kassa kan tot 5 minuten na aanvang van de film.
Lees meer

Kan ik reserveren?
Online reserveren is niet mogelijk. Wel kunnen kaarten telefonisch gereserveerd worden via reserveerlijn 072 589 63 10. Vanaf een kwartier na aanvang van iedere voorstelling kan er gedurende 30 minuten voor elke verdere voorstelling worden gereserveerd. Voorbeeld: bij de voorstelling van 20:00 uur is de reserveerlijn geopend tussen 20:15 en 20:45 uur. Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de desbetreffende voorstelling bij de kassa te zijn opgehaald, daarna vervalt de reservering automatisch.
Lees meer

Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn aankoop?
 De mail kan in je spambox terecht zijn gekomen. Geef in uw mailprogramma aan dat mail van Filmtheater Cinebergen altijd te vertrouwen is (rechtermuisknop). Heb je meerdere mailboxen? De mail wordt verzonden naar het adres dat je in je profiel hebt opgegeven. Controleer zonodig of je de juiste mailbox hebt gebruikt. Controleer anders ook of je bij het invoeren van je emailadres bij de registratie geen typefout hebt gemaakt.
Lees meer

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Klik op de ‘Bestellen’ bij een voorstelling. Op het ‘Eerst inloggen’ scherm klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’. Typ je e-mailadres in en klik op de ‘Verzenden’ knop.  Je ontvangt een mail waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.
Lees meer

Ik wil mijn account aanpassen/ wijzigen.
Klik op “Mijn account” om in te loggen. Hier kun je de gewenste gegevens, zoals bijvoorbeeld een nieuw adres, aanpassen en bevestigen.
Lees meer

Ik ben mijn E-tickets kwijt.
Via ‘Bestelhistorie’ kun je je E-tickets opnieuw opvragen.  Log in en klik op ‘Mijn account’. Klik op ‘Details’ bij de juiste bestelling en kies voor ‘E-tickets opvragen’. Je ontvangt dan binnen enkele minuten de E-tickets in de mailbox die je in je account hebt opgegeven. Of meld je aan bij de kassa.
Lees meer

Wat moet ik doen als mijn iDEAL-betaling mislukt?

Vaak ligt in dit geval het probleem van de betaling bij iDEAL en/of je bank. Het betreft meestal een tijdelijke storing. Het duurt hooguit een uur voordat de bestelling weer wordt verwijderd. Je kunt daarna opnieuw E-tickets kopen.
Lees meer

De aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw bestellen?
 Dit kan weer na een uur. De kaarten in een niet-betaalde bestelling worden een tijdje ‘vastgehouden’. Vandaar dat je niet direct opnieuw kaarten kan bestellen voor dezelfde voorstelling.
Lees meer

Is een Cinevillepas geldig?
Een Cinevillepas is niet geldig.
Lees meer

Kan ik ook met een Nationale Bioscoopbon betalen?

Filmtheater Cinebergen accepteert uitsluitend de digitale Nationale Bioscoopbon. Deze is zowel online als bij de kassa te verzilveren. Bioscoopbonnen van andere theaters of andere cadeaubonnen worden niet geaccepteerd.

Gebruik de digitale Nationale Bioscoopbon als volgt om online mee te betalen:

– Kies in het Buckaroo betaalscherm voor de betaalmethode: Nationale Bioscoopbon.

– Vul bij kaartnummer het nummer in (zonder spatie) dat boven de barcode staat welke achterop de digitale Nationale Bioscoopbon staat.

– Vul bij PIN/ Veiligheidscode de cijfers onder de krasstrip rechts van de barcode in.

Lees meer

Kan ik mijn gekochte kaarten retourneren?
Wanneer je één of meerdere toegangskaarten hebt aangeschaft via onze website en je bent onverhoopt verhinderd dan kun je tot 24 uur voor aanvang (bij Food&Film tot 48 uur voor aanvang) van de betreffende voorstelling een mail sturen naar kassa@cinebergen.nl met het verzoek het bedrag terug te betalen. Vermeld hierbij:

  • het transactienummer dat op het e-ticket staat.
  • het aantal te annuleren kaarten.
  • je (iban)bankrekeningnummer.

Mocht je later dan 24 uur voor aanvang een verhindering insturen dan zal de administratie op basis van je reden bepalen of coulance toegepast moet worden en het bedrag al dan niet terugbetalen.
Wij brengen voor het terugstorten € 1,00 transactiekosten in rekening.
Betaling van teruggeboekte kaartjes kost ons enige dagen en ook de bank rekent enige dagen voor het overmaken op je bankrekening.

Lees meer

Hebben jullie eigen cadeaubonnen?

Cinebergen verkoopt haar eigen Cinebergen Filmbon. Deze is uitsluitend te koop en in te wisselen aan de kassa voor meerdere voorstellingen tegelijk. De filmbon is vanaf het moment van uitgifte 1 jaar geldig voor 1 persoon voor 1 film van eigen keuze. De prijs bedraagt  € 9,50. De filmbon is alleen geldig in Filmtheater Cinebergen. De filmbon is niet in te wisselen voor geld. Prijzen zijn altijd onderhevig aan verandering.
Lees meer

Is er een wachtlijst?

Cinebergen kent geen wachtlijst.
Lees meer

Bereikbaarheid

Hoe vind ik Filmtheater Cinebergen?
Vanuit het centrum van Bergen – voorbij de Ruïnekerk rechtdoor – over de Hoflaan – aan het einde van de weg links – eerste weg links bij het bord “Cinebergen” aan de linker zijde van de weg (Eeuwigelaan 7) – aan het einde van deze weg kan je je auto parkeren – voor de brug naar het witte gebouw rechtsaf – dan zie je De Zwarte Schuur voor je – je kan je fiets voor De Zwarte Schuur stallen.
Plan je route naar Bergen met Openbaar vervoer, navigatie-adres: Roodeweg, Bergen (NH)) of met de ANWB.

Is Filmtheater Cinebergen toegankelijk voor mindervaliden?
Ons theater is toegankelijk voor rolstoelen. We vragen je vooraf contact op te nemen via info@cinebergen.nl, zodat we de rolstoelplek voor je kunnen reserveren. Wij hebben de beschikking over een invalidentoilet.

Waar kan ik parkeren?
Mocht de parkeerplaats op landgoed ‘t Oude Hof tegenover de Boerderij vol zijn, dan kun je je auto parkeren op het grasveld van Het Hof. Je rijdt hiervoor over het bruggetje en gaat voorbij Het Hof rechtsaf.
Attentie: Het is verboden te parkeren direct tegenover de ingang van landhuis Het Hof. Ook voor de oprijlaan (de Roodeweg) van het landgoed ’t Oude Hof geldt een parkeerverbod! Veel handiger en verstandiger is natuurlijk om op de fiets te komen!

Lees meer

Mag je zelf meegebrachte consumpties nuttigen?
Nee, dat is niet toegestaan.
Lees meer

Zijn de voorstellingen geplaceerd?
Nee, we adviseren je op tijd aanwezig te zijn om verzekerd te zijn van de plaats van je keuze. 
Lees meer

Mag ik de zaal in als de film al begonnen is?
Via kaartverkoop aan de kassa heb je tot 5 minuten na aanvang van de film nog toegang tot de zaal.
Lees meer

Mag ik mijn huisdier of koffer meenemen?
Huisdieren zijn zowel in het theatercafé als in de zaal niet toegestaan. Op last van de brandweer is het verder niet toegestaan grote pakketten, tassen, e.d. mee te nemen in de zaal.
Lees meer

Hoe meld ik een klacht/ vraag/ opmerking?

Stuur een e-mail naar info@cinebergen.nl